Brief van Stichting aan DNB

10-07-2020

De tweede brief van de Stichting is een feit. Dit keer zijn er vragen gesteld aan De Nederlandsche Bank (DNB). Op 15 mei 2017 had DNB Conservatrix volgens eigen zeggen “in veilige haven” gebracht, door de aandelen van Conservatrix over te dragen aan het Eli Global van Greg Lindberg. Met de kennis van nu moet worden vastgesteld dat de overdracht van de aandelen niet het beoogde doel (zekerheid voor polishouders) heeft bereikt. Sterker nog, de situatie bij Conservatrix is op dit moment zelfs veel ernstiger dan voor de overdracht aan Trier Holding.

Wanneer we de missie van DNB daarop nalezen, dan is het eigenlijk onvoorstelbaar dat Conservatrix zich nu in deze benarde positie bevindt. DNB maakt zich immers sterk voor financiële stabiliteit en draagt daarmee bij aan duurzame welvaart in Nederland. Daar komt bij dat de overdracht van Conservatrix “is gedaan in overeenstemming met de Minister van Financiën”.

Bij die overdracht werden door DNB afspraken gemaakt met Eli Global. Daarover gaat de brief van de Stichting. Het wordt tijd dat ook DNB openheid van zaken gaat geven. Naar de mening van de Stichting hebben polishouders van Conservatrix daar simpelweg recht op.

Ook alle correspondentie met DNB wordt gedeeld in de tijdslijn op de pagina ‘Activiteiten‘.

Relevante documenten:

Brief van Stichting aan DNB (10-07-2020)