De Stichting doet zijn verhaal

08-12-2020

Op 8 december 2020 is het faillissement van Conservatrix Levensverzekeringen N.V. door de rechtbank Amsterdam op verzoek van toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) uitgesproken. Dit maakt Conservatrix bekend via haar website. Conservatrix werd in 1872 opgericht en komt zo na 147 jaar, na een roerige periode en vele ingrepen door diezelfde toezichthouder aan haar einde.

Het faillissement van Conservatrix valt de Stichting rauw op het dak. De Solvency and Financial Condition Report over 2019 laat zien dat er voldoende geld in kas is. De Stichting is niet op de hoogte van gebeurtenissen waarom Conservatrix nu niet aan haar verplichtingen zou kunnen voldoen. Wat de gevolgen van dit faillissement voor polishouders zullen zijn is eveneens onbekend. Daarover maakt DNB geen enkele melding. De curatoren van Conservatrix hebben wel een Q&A gepubliceerd met daarin antwoorden op belangrijke vragen van polishouders.

De Stichting gaat onverkort door met haar doelstellingen om Conservatrix haar afspraken na te laten komen. Ook dat polishouders kunnen volgen wat er bij Conservatrix gebeurt. De Stichting heeft een uitnodiging ontvangen van de curatoren om op 9 december in gesprek met hen te treden.

Onze voorzitter, Dirk Jongmans, deed in het NOS Journaal ons verhaal:

Meer informatie:

Artikel Conservatrix.nl